Dashboard
Refresh
New Post
Sign Out
Gallery Myspace Facebook Twitter Friendster

Friday, August 22, 2008

Jumaat Punye Cerite.

Kepade Darren, yela yela aku buat la ni..
khamis dah berlalu, JUMAAT PULE DATANG! ha puas hati ko? hahahhaha.
Jumpe kat sekolah Isnin kang!
Kirim slm kat awek cun kt ko nye blog tu tau. hehe

Ok ye puan-tuan sekalian,
Hari ini saye ingin menceritakan sedikit perihal semalam.
Semalam tibe-tibe je Hanim hantar mesej pesanan ringkas SMS kepada saye
mengatekan pakcik beliau dimasukkan ke ICU
secara tiba-tiba.
Saye dengan rase macam terkejut sikit pun tanye lah KENAPE?
Berape jam selepas itu baru die balas die cakap,
"Ngeh.Alsa meh"
Saye dengan peliknye pun tanye la, Alsa tu ape?
die cakap ade kaitan dengan perut.
Bape jam lepas tu saye bagi msg kat die,
ALSA ke ULSER awak?? die dengan slenger nye menjawab.
Alsa ulser same le.
Pastu die cakap die baru lepas bace Yassin.
Pakcik die kene opret hari tu jugak(semalam) sebab kehilangan banyak darah.
Saye pun menenangkan perasaan kawan saye dgn
menyuruh beliau berdoa banyak-banyak supaye pembedahan selamat.

Lepas tu tido. Tido tido dan tido.
Bangun pagi tadi dapat mesej dari die lagi.
Beliau mengatakan bahawa,
Pakcik beliau kena ALSA sebab makan air batu banyak sangat!
Lepas tu saye yang baru bangun tido tak sempat nak korek mate, korek hidung
pun rase terkejut. Rase pucat je muke.
Dan serta-merta perut tetibe rase sakit pulak.
perasaan seram tibe-tibe je muncul.
Sebabnye..
sebabnye saye juge suke makan AIR BATU. tak sah tak minum air batu.
Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!

Takpe lah, saye cube untuk STOPkan pengambilan air batu.
Kerane bahawasanya
"MENCEGAH LEBIH BAIK DARIPADA MENGUBATI!"
(maaf warna lari tema sikit.he he..)

Lagi die(Hanim) kate,
"USUS pakcik saye panjang lengan saye kene buang sebab rosak. :("

Berita seterusnya, Baru beberape minit yang lepas
saye mewujudkan semula ruangan kentut kurap (komentar)
setelah saye menyembunyikan ruangan tersebut selame beberape bulan kot.
Kepade yang berminat,
boleh la komen sesuka hati kerana sesungguhnya
BUDI BAHASA BUDAYA KITA.
(Maaf, sekali lagi warna tema lari) he he he..:P

Kepada Hanim: Semoga pakcik awak sembuh seperti sediakala. Amin.

2 comments:

cato;patchi said...

wah, ade kesan sampingan la pulak makan air batu, aduh. xsyok ar.

eyka kene tukar hobi baru la pulak lepas ni, nak gigit ape eyka?? haha

EykaHamasuba said...

tu la psl. taktau camne nak stop. wuaa wuaaaaaaa. :((

hahah taktau ah nak gigit ape.. ais tetap mnjadi pojaan atiku.hehe