Dashboard
Refresh
New Post
Sign Out
Gallery Myspace Facebook Twitter Friendster

Friday, August 29, 2008

Hari Kemerdekaan

Hari ni ade Sambutan Hari Ambang kemerdekaan.
Tempat: Sekolah.
Masa: 7.20am-12.30pm (kot)

Description: Boleh la. Ade undangan khas Datuk Aziz Satar datang melawat sekolah kami dan memberi ucapan dan cerita kemerdekaan. Beliau sungguh comel, serius. Tak sangke seniman berada di hadapan saye ketika itu. Walaupun jarak jauh, ku tetap dapat melihat kelibat kecomelan beliau dengan jelas! hehe.

Lepas tu, drama drama and drama. Bukan takat drama kemerdekaan je, kehidupan real pun penuh dengan drama. PENAT nak layan semua orang. Jadi diri sendiri dikata salah, nak jadi orang lain, diriku tak berminat. Habis tu nak jadi ape? Mulut orang macam-macam. PENAT nak layan semua, PENAT nak jage hati semua orang. dan sekarang..

Malas nak amik tahu dah. Amik kisah salah, tak amik kisah pun salah tapi at least kalau tak amik kisah kite sendiri akan rase senang hati. Impian ku kini adalah ingin HIDUP BEBAS TANPA KONFLIK. dan pedulikkan mereka yang hipokrit. Nak hipokrit, tak kisah. Saye penat lah dengan semua bende ni.

Impian kedua : TAK SABAR NAK HABIS SEKOLAH. dah malas nak suke suke datang sekolah. Malas nak cube suke sekolah. Sekarang, memang PENAT dan malas untuk suke untuk ke sekolah kerana di sekolah lah segalanya bermula.

Ketiga : HIDUP JAUH DARI MEREKA. Mereka yang terlalu sukar untuk menerima kelemahan orang lain. Mereka yang sering mencari kesalahan orang lain tapi kesalahan diri sendiri tetap dikatakan berpunca daripada kesalahan orang lain. Senang cerita, mereka yang membuat hari hari saya kini semakin suram.

Keempat : INGIN BERTEMU TEMAN LAMA. teman sekolah rendah iaitu SYAKIRAH, erisya, sabrina dan juga intan. Bile kite boleh berkumpul seperti dulu? Rindukan saat manis, saat gembira tanpa konflik bersama mereka. Saat semua gembira menjadi diri sendiri dan memahami antara satu sama lain serta menerima antara satu sama lain SEADANYA.

Kelima : Rindu ILI NURYUMNI SAUFIAN. Saye rindu awak. Tempoh perkenalan tak menjamin kebahagian dan keutuhan persahabatan. Tapi sikap faham memahami tu PENTING. dan juge bertolak ansur serta menggunakan otak untuk menyelesaikan segala permasalahan yang berlaku.

Kini, tidak mahu mempercayai sesiapa selain keluarga dan diri sendiri. Hati sakit, otak runsing, hari suram tapi saye masih mampu TERSENYUM. Senyuman ikhlas ku beri kepada mereka yang terlalu suka berkonflik. :)

...dah, saye PENAT la dengan semua ni.


1 comment:

mrym . said...

eh, Aziz Satar ade ke?
=.= kt sesi ptg tkde pon!
adoyaaii. Sedeynyee. ><