Dashboard
Refresh
New Post
Sign Out
Gallery Myspace Facebook Twitter Friendster

Tuesday, October 05, 2010

Layout Baru : Pinky You!

Assalammualaikum.

Yang pink betina, yang biru jantan! ♥

Yay! Finally, ive changed my layout entirely! HOHO sungguh gumbira, sungguh letih juga! (eh eh, cam kenal ayat. Guna ayat lama nampak! gila tak up to date, you.) Haha. Okeh la, amacam ok tak layout ni? Susah beb buat! Berpeluh-peluh gua punya otak! Lagi-lagi bagi yang rabun HTML seperti saye ni. Hehe. alaa, sebenarnye tak banyak gune HTML pun kali ni. Just tukar background, banner, font, and oter oter (alter) sikit. Heh heh

Btw, I wanted to show you guys the 'before and after' makeover, but I DO NOT have any picture of the old layout! Forgot to take a picture of it. Maybe i was too ghairah to change my layout and that is why i forgot about that. OH EM GEEE, GUYS! This is NOT EYKA! Eyka will never forget to print screen the image of any of her layout to put it in her blog before! Gahh :O *Mulut ternganga tanda terkejut*

Hek eleh ko, aku cik punya badan, ko kecoh lebih apesal? Haha. Suke hati aku la der nak buat apape pun. EWAH EWAH! Ape ni eyka? Tak faham lah. Err. Abaikan je lah drama di atas tu ye. Saye rase macam tak betul dah ni sebab seharian menghadap laptop nak tukar layout punye pasal. APA? SEHARIAN? Gile effort luu mat! Patot la gua call ajak racing lu tolak baeekkk punya der!

Gua betul tak larat la der.

Haha. Ape nih eyka? Teringin sangat kot nak jadi seperti mat-mat motor di persisiran dataran merdeka tu agaknye, haha. Takdelahh. Saje je nak pelbagaikan bahasa. Korang yang bace ni pun sila gunakan intonasi yang betul dan pelbagai ye, baru boleh tangkap cerita saye yang kadang-kadang, semacam, ada banyak watak didalamnye kan? Ngeh ngeh.

Oh baideway, pasal layout baru I ni, I paling suke bende kat atas ni, yang my official facebook, friendster dan sebagainye tu, yu. Sebab nampak macam RARE sikit di mata I, walaupun tidak di mata U. Hihi. Dan, kali ni I amat berpuas hati kerana I berjaya merajinkan diri membuat banner dan juga background yang baru dan very the pinky you! I LOIKE!

Part paling susah nak buat mestilah banner dan background ni. Banyak kali tak jadi dan tak menepati cita rasa para penonton saya sendiri. So terpaksa la tukar dan tukar sampailah kepuasanku terpuas juga akhirnya. Buat bende alah tu saye gunakan Adobe ImageReady, sebab photoshop saye tidak boleh digunakan. Jangan tanya apa beza photoshop dengan imageready sebab sumpah aku tak tahu! Haha.

I dont know I dont know bweekk :P

Yang gua tahu, imageready ni boleh buat GIF image, which is animation. Ala, gambar gerak-gerak tu. MUAH. Mabeles. Hehe. Lagi lagi, ape lagi nak cerita ye pasal layout baru ni. Hmmmmmm (thinking. . . .). Oh ya! Lagi, saya suka sebab tulisan dah besar sikit. Senang untuk saye mengimbas kembali memori memori daun pisang emas yang pernah dibawa belayar di dalam blog ni. Rasa puas sikit nak baca. Kan kan kan?

Next, dah takde ape sangat kot. Banyak lagi benda sama kat sini yang saya kekalkan, especially WARNANYA yang menyakitkan mata gitu. Hakhak. Sebenarnye saye nak buat blog warne putih dan suci tapi fikir-fikir balik, nanti rosak lah semua posting saye yang lalu-lalu sebab dekat setiap posting kan saye letak tulisan kaler-kaler seperti PINK HOTPINK dan DEEPPINK. ROSAK weh, ROSAKK! Haha, kecoh la lu eyka! :P

Lagu pun saya tukar, untuk tatapan telinga saya sendiri. Lagu saye letak yang comel-comel je buat mase ni sebab terase diri ni comel pulak sebab berjaye buat blog yang dikehendaki. MUAHAHA. Masa depan depan mungkin akan kembali dengan lagu-lagu jiwangss tangkap leleh, ataupun lagu rockz kapak yeyaahh! pecah telinga. It all depends with my mood okayh guyssszzah!

Bila rasa gembira, kita lompat! LOMPAT!

APA? Kami yang baca ni terseksa kau tau. Boleh dilanda kepekakkan dan kematian secara tiba-tiba sebab bosan dengar lagu-lagu kat blog ko yang same dan bosan itu. Oh, sebenarnya itulah matlamat saya. Untuk melihat anda terseksa ketika berada di blog saya ini. HAHA. Takdelah, saye sebenarnye letak lagu untuk saye dengar sendiri. So, sape tak suke tu boleh stopkan lagu dengan membaca arahan di bawah ruang lagu tu ye.

Gambar blog still sama tak ubah dari dulu. KIU EYKA, KIU? (Kiu=kenapa dalam bahasa hindi) Bukankah anda seorang yang amat gemar menangkap gambar sendiri sehingga loya tekak orang yang melihatnya! Now, apa dah jadi eyka. Sebarkan sajalah gambar-gambar mu yang indah-indah tu sebagai blog picture! Oh, tidakk! Saya sengaja letak gambar saya yang disaluti tuala tu. Sebab, saya rindu akan tuala tersebut, tu je. Nothing else! HAHAKs. nampak sangant menipu eyka oi.

HEHE. sebenarnye saye letak sebab saye rase gambar tu terbaik. Nampak misterius sikit, kan? Btw, lepas ni saya cuba nak update para linkers yang telah mengelink saya tetapi tidak di-link-kan kembali tu pulak. Jangan marah jangan terasa, nanti saya cuba sedaya upaca mengupdatenya, ya? ECEHH! Hehe. Hmm, tu je lah kot saye rase. Sape sudi membace dan mensinggah sahur di sini saya rasa amat berbesar hati menyambut kedatangan anda! Terima kasih di ucapkan! :)

P/S: Okay, sekarang dah boleh tidur dengan lena. Slmt malam!

SEKIAN, 2.45am

11 comments:

Lina Khairunisa said...

heee, comellah layout baru sis Eyka. betul, masuk2 blog sis Eyka je, terpacul perkataan COMEL! mcm tuan blog dialah. :D

Unknown said...

cantik eyka :D tulisan pun dah besar, senang baca :DD like the pink2 you :D

Lia Hasty said...

cantik.
tau tak nak buat layout 3 column?

Atiqah Adnan said...

cantik.. n nice je..
heheh pandai nye edit..
akak yang dah tua bangka ni pun satu hapak tak pandai gune photoshop ke ape ke.. seyes! T_T

Eyka Hamasuba said...

lina,
yeke? mekasih lina. tuan blog die selekeh haha <3 :P

kak deena,
haa tu la. eyka nak bace pun sng. hehe thanks<3

clara,
emm belum buat lagi. tapi tadi eyka google tutorial, cube try yang ni
http://www.bloggerbuster.com/2007/07/create-three-column-blogger-template.html

atiqah,
ye ke kak? takpe. masih boleh belajar. hehehe. akak install lah dulu software tu. kalau nak, eyka boleh tlg ajarkan. :D

Eyka Hamasuba said...

sis clara,
silap silap. yang ni lagi better

http://www.lawnydesigns.com/2007/10/how-to-make-3-column-template.html

Lia Hasty said...

dh try. jd je lA.
tp column cam bertindih.
xperla. x elok jd.
anyway thankz eyka.

Nadnod Azizan said...

sangatlah lawa! :D

Lia Hasty said...

okay. eyka buat dulu.
kalau jd boleh la blajar.

adiratnashee said...

hahaha.
cantek eyka.
pink2 sangat cantek!

Eyka Hamasuba said...

cik nad,
thanks nad! btw, nape nak masuk blog nad tak boleh? :(


sis clara,
okay sis! ;)


cik adiratna,
thanks..! hehehhee