Dashboard
Refresh
New Post
Sign Out
Gallery Myspace Facebook Twitter Friendster

Sunday, October 17, 2010

Nando's Chickenland

Really, really good chicken! Haha :P

Saya lebih suka ayam Nandos daripada ayam Kenny Rogers. So, what eyka? So what? Haha. Nothing. Saje nak tambah entry. Baiklah. Di sini saya sertakan beberapa sebab saya lebih gemarkan Nandos daripada Kenny Rogers. Mesti ramai peminat Kenny Rogers tak puas hati, dan juga bantah dengan kata-kata saya ni kan. Tak kisah pun. Keh keh. Sebab saya sukakan Nando's:

1. Saya pernah kerja di sana.

Well, to be frank, sebelum kerja saya tak pernah sukakan Nandos. Jarang makan pun. Pernah makan sekali je seumur hidup before dapat kerja kat situ. Nak kerja pun, sebenarnye tak pernah planning pun nak kerja Nandos. Mula-mula ingat nak kerja MpH tapi end up saya kerja kat situ juga akhirnya. Takdir, mungkin? Boleh jadi sebab saya bekerja di situlah saya mula sukakan Nandos.

2. Websitenya sangat Cute.

Cuba masuk website dia. Sangat cute bagi saya yang sukakan benda-benda cute macam tu. Yang tak suka benda cute pun akan cakap website die cute. Haha. Macam main game pulak bile masuk website die. Keh keh. Siapa berminat nak tahu lebih lanjut pasal nandos tu boleh lah pergi website die ye. Semua info ade di situ. :)

yang membawa maksud, kepedasan melampau. :P

3. Advertisement yang menarik.

Saya sukakan advertisementnya yang selalu menarik dan cute. Tulisan dia memang ada trademarknya sendiri. Tak tahu tulisan apa yang dia gunakan, teringin jugak mencarinya. Lepastu, mesti tak boleh lari dengan ayat 'peri-peri'. Well, Peri-peri ni memang trademark nandos. peri-peri good chicken, peri-fy your life, peri-fection, ex-peri-peri-ence, peri-medic (delivery). Semuanya lah ade peri-peri. Kan comel tu. Dan rare.

4. Uniform yang cute dan style.

Cuba tengok uniform dia, warna warni kan. Merah dan kuning. Selangor tu! Haha. Merah kuning takde beza pun sebenarnya. Saja menceriakan suasana. Apron dia pun style, ade gambar ayam kat tepi. Apatah lagi dia punya key(bandana) untuk tutup kepala tu. Macam comel, je saye rase. Ngeh ngeh

Sauce Nandos yang boleh di beli.

5. Sosnya yang rare.

Oh, sebenarnya nandos memang terkenal dengan sosnya yang sangat macam one of a kind. Tak boleh dapat kat mana-mana. Nandos je yang keluarkan sos macam tu. Dekat atas table customer akan disediakan 4 jenis sos iaitu : Sos tomato, Sos Garlic, Hot Peri-peri dan juga Extra hot peri-peri. Kalau dekat kitchen lak, sosnya lain dari yang dekat table. Panggilannya pulak dipanggil Bastings. Time grill ayam tu, barulah ayam akan disapu dengan bastings yang menjadi pilihan customer iaitu lemon and herbs, mild, hot or extra hot peri-peri. Sos cili memang takde ye kat Nandos.

6. Ayam butterfly cutnya yang sedap.

Ayam Nandos memang terbaik lah, saye rase. Maybe ramai yang tak suka nandos, sebab lebih prefer kenny rogers kan. Saya dulu pun macam tu. Tapi lepas dah kerja situ, hari-hari makan ayam dia saye jadi terpikat. Bile makan Kenny R saye jadi macam tak berkenan, nak nandos jugak. Haha. Sebab ayam nandos ni dia ade perisa. Kalau Kenny R, rasa die tak rase sangat. Just rasa kat luaran je. Siapa faham maksud saya di sini? Hu hu.

7. Nasinya yang terbaik.

Oh well, butter rice die memang sedap dan terbaik. Walaupun nasi emak saya yang paling terbaik setakat ini, nandos nombor 2 terbaik kot. Sebab sedap. Serius. Mase saye kerja tu, saye suke makan nasik die dengan ayam. Sebab, tu je lah pun staff meal yang diprovide. Hek hek. Tapi nasik dia memang sedap. :D

Ha ni siapa nak jawab soalan ni. :P

8. Peri chip dan creamy peri dip.

Peri chip ni kentang goreng yang ditaburkan dengan peri powder. Kentang goreng nandos ni besar-besar kan. Saya lupa pulak nak tengok jenama kentang goreng yang digunakan. Ngeh ngeh. Creamy peri dip sekarang di panggil Creamy peri-naise. Lebih kurang macam tu lah, dah baru dah kan. Hehe. Tapi rasa tetap sama.

9. Sausage.

Oh, saya memang sukakan sausage die. Sausage paling sedap pernah saye makan adelah sausage nandos. Keterlaluan tak cakap macam tu? Haha. Tapi memang saye sukekan sausage die ni ha. Mahal, tapi sedap. Err. Semua mahal sebenarnye, bagi student yang takde pendapatan tetap macam saye ni. Bukan takat sausage je, even air kosong pun mahal tau. Hek hek.

10. Environmentally Friendly.

Err entah betul ke tak istilah environmentally friendly tu, haha tapi kat sini memang tak gune plastic bag langsung. Nak take away, atau delivery tu, daripada packing sampai lah bag dia semuanya paper bag, which is environmentally friendly, eco friendly, nature friendly and green. Haha. Dah lah comel pulak tu paper bag die. I laike! Hehe.

Tempat kerja sambilan saya, dulu.

Nandos tak pernah lengang dengan pelanggan, mengikut penyiasatan saya lah. Tak tahu apa yang diorang suka sangat dengan Nandos. Hari-hari makan Nandos. Kaya betul orang-orang yang makan Nandos ni. Kebanyakan foreigners, dan juga chinese people yang selalu jadi regular customer. Eh, tapi orang melayu pun ada jugak tau. Tapi mungkin ramai prefer makan ayam kat Kenny R, kan?

Btw, Kenny Rogers saya sukakan dia punya sideline atau side dishes. Sidelines kat nandos tak variety sangat berbanding Kenny Rogers yang lebih banyak pilihan. Lagi satu, Kenny Rogers lebih banyak food, bukan takat ayam je, tapi still ada speggethi, pasta, sandwich dan Muffin dia memang nyummy. Kalau Nandos? Takde semua tu. Yang ada cumalah Ayam. Which is, the best grilled chicken ever! Double nyummy! :P

The best grilled chicken ever tu customer yang selalu cakap ye, saye tak cakap. Haha. Tapi memang best grilled chicken ever pun. REALLY REALLY GOOD CHICKEN! Haha. So, siapa yang tak pernah makan Nandos ni boleh la cuba-cuba makan ye. Mana tahu anda juga akan terpikat, kan? Hehe. Tapi saye rase first time makan susah orang nak terpikat, mungkin sebab tak biase lagi kot. :D

P/S : Nandos Malaysia ade sijil halal yang sah daripada Jakim.

SEKIAN, 12.21am