Dashboard
Refresh
New Post
Sign Out
Gallery Myspace Facebook Twitter Friendster

Saturday, June 21, 2008

Aneka Rasa yang Saya Rasa

*Rasanya ada banyak lagi rasa-rasa yang saya rasa. Tapi setakat ni, rasa-rasa berikutlah yang boleh saya fikirkan, tapi bukan semua rasanya kerana ada beberapa rasa yang saya rasa tertinggal dan terlupa untuk catatkan di sini. :P

Saya rasa suka/gembira/ceria/seronok bila..

Jumpa kawan-kawan sekelas dan sesekolah.
Ada orang yang reti buat saya gelak.
Tengok orang lain gembira.
Dapat duit banyak-banyak-banyak dan BANYAK!
Dapat makan semeja satu family.
Kerja rumah saya siap.
Mood orang sesekeliling saya baik-baik belaka.
Dengar lagu yang funky-funky.
Dapat online lama-lama.
Ada orang bagitahu yang dia rindu dan ingat dekat saya.
Ada orang amik berat pasal saya.
Dapat tahu ada org suka saya.
Berjaya menjawab teka-teki budak-budak kelas.
Dapat jawab soalan susah dengan betul.
Dapat makan cake chocolate.
Mempunyai ruang untuk berseorang.
Ada orang membantu saya menyelesaikan masalah.
Orang tu jujur dengan saya.
Orang dengar masalah saya tanpa memberi pandangan sebelum diminta.
Menonton cerita yang saya suka.
Keluar dengan rakan-rakan.
Pergi taman tema bersama keluarga dan rakan-rakan.
Orang cakap dengan nada yang baik.
Ada orang yang sudi berkawan dengan saya.
Dapat makanan dan barangan free tanpa apa-apa balasan.
Pergi kenduri kahwin.
Dapat tidur dengan nyaman.
Memikirkan masa-masa gembira.
Tidak sembelit.
Dapat baju/barang-barang baru.
Jumpa orang yang saya suka.
Dapat buat orang lain gembira dan ceria.
Ada orang yang tahu untuk menjaga perasaan saya.
Dapat cari benda yang saya nak.
Orang berterus terang tanpa putar belitkan keadaan.
Slow talk dengan orang yang matang.
Dapat hadiah.
Ada orang ingat tarikh lahir saya.
Berak dan korek hidung.
Ada orang sudi lawat blog saya.
Dapat duduk semasa perhimpunan berlangsung.
Dengar ceramah yang menyeronokkan.
Dapat markah tinggi dalam peperiksaan.
Ada orang sudi SMS/call saya walaupun saya sedang busy.
Dengar suara orang-orang yang saya sayang.
Tengok cekteh gembira.
Berjaya menangkan game yang susah.
Tengok binatang yang comel-comel belaka.
Ada orang suka saya.
Faham apa yang cikgu ajar.
Cikgu bagi keluar awal bila tiba waktu rehat di sekolah.
Mereka berbangga menjadi kawan saya.
Ada orang minta tolong.
Pergi melancong dengan family.
Ada orang faham saya walaupun saya tidak berkata apa-apa.
Dapat kacau orang yang pemalu.
Orang sebut nama saya dengan betul.
Dapat tengok senyuman mereka.
Ada kawan yang ingat untuk mengajak saya kemana-mana.
Tengok orang yang sopan, pemalu dan ayu.
Ada orang sudi ingat saya sebelum mereka tidur. hehe

Saya rasa tidak suka/kurang berkenan/sakit hati/meluat/menyampah bila...

Orang cakap besar dan berlagak macam dia bagus sangat.
Ada lipas dalam bilik air.
Tidak dapat siapkan kerja rumah.
Kene denda dan kene marah.
Menunggu orang.
Dapat markah yang tidak bagus.
Orang tak hormat saya.
Jumpa orang yang suka cakap kotor, menengking dan mencarut-carut.
Ada orang buat lawak tapi lawaknya sangat annoying.
Tak dapat jawab teka-teki.
Ada orang terlebih sibuk-sibuk pasal kita. (stalker)
Orang terlalu menghumblekan diri,
Pastu banding-banding kan diri dia yang konon hina tu dengan orang lain.
Ada orang yang suka tiru-tiru gaya saya.
Orang menyuruh-nyuruh dan orang yang suke memaksa.
Ada orang yang selalu merasakan dirinya betul.
Orang tak dapat terima kesalahan diri sendiri
lepastu suka salahkan orang lain.
Orang suka mengungkit hal yang sudah lepas.
Ada orang yang bajet diri dia terlalu memahami orang lain.
Tengok orang berbangga terlebih dan besar kepala.
Cakap dengan nada yang kuat.
Tak jumpa benda yang saya nak.
Orang yang perangainya menakutkan saya.
Ada orang yang terlalu sibuk tentang hal orang lain.
Suka cari kesalahan orang lain.
Ada orang memaksa saya membuat sesuatu yang saya tidak suka.
Memaksa saya membuat kerja jahat.
Menuduh saya melakukan sesuatu benda yang saya tak buat.
Jumpa orang yang saya tak berapa nak berkenan.
Orang buat perangai mengada-ngada.
Orang yang takde pendirian.
Ada orang yang saje je cari pasal dengan saya.
Orang tu terlalu mengharapkan pertolongan orang lain.
Orang yang malas nak berusaha.
Orang tu tak matang dan terlalu kebudak-budakkan dalam semua hal.
Orang buat lawak bila saya tengah serius.
Terpaksa dengar orang membebel pasal benda kecil.
Hal yang kecil dibesar-besarkan.
Sakit perut/kepala/dan sakit-sakit yang lain.
Datang bulan.
Tandas awam kotor.
Kena beratur panjang sebab nak pergi tandas.
Ada orang potong barisan tanpa kebenaran.
Tengok orang tulis menggunakan sleng yang mengada-ngada.
Berada di tempat yang menyeramkan.
Melihat orang berperangai tidak senonoh.
Berada dalam suasana yang kotor dan kurang selamat.
Tengok perangai orang yang overeacted.
Blackout/takda karan.
Paksa saya buat benda yang saya tak suka.
Orang bercakap menggunakan nada yang mengada-ngada.
Ada orang yang terlalu lebih-lebih memuji orang lain.
Ada orang asing yang mengikuti saya.
Kena kacau dengan orang yang tidak dikenali.
Tengok perempuan keluarkan sifat mengada-ngada/manja tak bertempat.
Orang main kepala.
Berada dalam suasana yang bingit.
Jumpa orang yang lemah dari segi perasaan. Asik nak sedih je.
Orang terlalu mementingkan benda yang remeh.
Orang saje-saje je buat kite sakit hati.
Ada orang yang suka cari kesalahan saya.
Ada orang curi barang kepunyaan saya.
Orang kacau saya time saya sedang tiada mood.

Saya rasa sedih/bersalah/muram/sayu bila...

Rindu dekat orang yang saya rindu.
Rindu sebab teringat kisah-kisah dulu.
Kawan-kawan saya sedih.
Dapat markah rendah dalam peperiksaan.
Tengok mak abah sedih.
Buat mak abah sedih.
Tidak dapat menolong orang yang memerlukan pertolongan saya.
Tengok cekteh kehabisan makanan.
Tengok cerita korea/bollywood/yang sedih-sedih.
Tengok cerita bersamamu.
Tengok kisah orang yang kesempitan hidup.
Ada orang sanggup tinggalkan mak bapak sebab kekasih.
Dengar kisah-kisah sedih.
Tengok muke orang yang sedih.
Orang lain sedih pasal saya.
Sedang kasihankan orang.
Bila tiba-tiba je perasaan sedih muncul.
Cikgu kecewa dengan anak-anak muridnya.
Buat orang lain sedih.
Malas nak balas komen orang yang selalu bagi komen.
Buat salah.
Tersakitkan hati orang lain.
Dapat tahu kawan saya terasa pasal saya.
Saya sedang rasa bersalah.
Buat mak abah marah.
Dengar lagu lagu yang menyedihkan.

Dan saya rasa hairan/pelik/musykil/aneh bila..

Nampak tanda soal.
Ada orang yang sudi baca posting-posting saya nih. Hahahaha.