Dashboard
Refresh
New Post
Sign Out
Gallery Myspace Facebook Twitter Friendster

Saturday, September 06, 2008

Mari Cuci Mata


MAKSUD COKLAT

Coklat boleh diklasifikasikan sebagai coklat tulin atau kompaun. Coklat tulin hendaklah mengandungi tidak kurang daripada 5% lemak sayuran. Manakala, coklat yang digunakan sebagai salutan untuk membuat biskut, konfeksyeneri atau produk coklat yang lain hendaklah mengandungi tidak kurang daripada 12% likur koko..

Memang tidak dapat dinafikan lagi bahawa coklat merupakan makanan, minuman dan snek yang popular di kalangan kanak-kanak dan orang dewasa. Walau bagaimanapun, coklat dianggap sebagai makanan junk dan tidak berkalori, enak tetapi tidak berkhasiat. Tetapi pada hakikatnya adalah sebaliknya.

Yang nyatanya, coklat adalah makanan yang penuh khasiat dan berupaya menyumbang kepada keperluan pemakanan secara positif. Sebagai contoh, kandungan zat di dalam coklat susu berbanding coklat putih.

Info diambil dari : SINI

Godaan Coklat di bulan Ramadhan. Sape terase boleh kawal napsu tu boleh la teruskan melihat. Hahaha. Jangan jilat skrin komputer tu dah la. Waktu berbuke ade lagi 4Jam ni (skrg pukul 3.20pm). Sabarr! Lepas tu nak jilat ke nak ape ke boleh la buat dengan sukasuki hati korang sume. hahahahks:P

NYUMMY!

hehehehehe..

Proses Pencairan. :D

Kek Cawan Coklat

Stoberri Ceklat!

Ceklat PIE!

Eskem Ceklat! hehe

Ferrerro Muffin in the making

Nyum nyum

Ceklat Cookies

Ceklat Cake

Muffin Ceklat

KEK KEK!

KEK lagii.. hahaha

NUTELLA!

Fererro Rocherrrr

Kek Oreo Coklat

Coklat Puding

Minum minum ceklat panas

Ceklat Sejuk pon adaaa.. hehe :P

Waaaahhh! SLURRPP!!

HAHA!:P

Sape dah habis tengok boleh amik ni..

TADAA!!

dan menangi tiket untuk..












































Nikmati MANDIAN COKLAT untuk SEORANG secara PERCUMA! :)

CEPAT! SELAGI STOK MASIH ADA.
Nyiahehaheah..





Psstt: Agak-agak yang tak bleh tahan tu boleh la anggap sume ceklat tu dah expired/BASI!, berkulat, berkudis, busuk dan sebagainye ikut imaginasi sukahati anda semua. Baru lah tak rase macam nak jilat skrin tu kan. huahuahuaha :P

Kan best kalau ade alat DOREMON yang boleh amik bende dari television tu. Boleh amik ceklat secara sukahati je melalui skrin komputer ni ha. Hehehe. (Hanye peminat doremon je yang tahu rupe alat tu macam mane)

Eeekk rase muakmual la pulak bile tgk gambar ceklat bebanyak time search tadi..

10 comments:

cato;patchi said...

hahaha coklat seyhh, banjir air liur dah.

diana lulu said...

sedapnyeeeeeeeeeeeeee

miLk+ch0ch0's said...

waaa....coklat2!!ada o\info yang ceq bacer..coklat dan tea adalah ejen anti-oxidant!!bagus utk buang toksin..:))))...tapi coklat hanya diambil dalam seminggu tue dua tiga kali owt..dan tea!!suka hati la nak amik bape cawan,jug,or baldi..ahahaha..:P

zexagurl said...

coklattt! suke²!hehehe ;))

EykaHamasuba said...

nyiahahaha. saje je nak gode2 korang di bln puase ni. :P

Rahimah said...

chedap nye coklat tu...nasib baik sekarang nie bulan puasa , kalau tak abis semua coklat imah makan....

mni said...

tergoda aku meliht cekelat nie.. nyum2!!!

hehehe....

mni said...
This comment has been removed by the author.
EykaHamasuba said...

wahahaha. lapar ke? lek lek tunggu time berbuka dlu. hehe

Anonymous said...

Dah pernah makan dah pun .