Dashboard
Refresh
New Post
Sign Out
Gallery Myspace Facebook Twitter Friendster

Saturday, November 22, 2008

Saya, Si Penjiwang Tegar!

Huahuha. Saye memang seorang penjiwang yang agak tegar, betul tak tipu. Kalau tipu pun pasti anda tidak akan tertipu. Hehe. Penjiwang tegar merupakan gelaran saye untuk diri sendiri di antara kawan-kawan rapat saya iaitu Hanim, Ain dan juge Farah Ain.

Memang tak malu betul gelar diri sendiri. Tapi mereka juga mengadmit kejiwanganku yang agak tegar. Hihihi. Takde lah, sebenarnye.. saye memang jiwang kekadang tu saye memang emosi. Time tengah emosi tu secara tak langsung pemikiran saye jadi sedikit matang daripade biase. Sebab tu saye kate saye jiwang.

Tak bermakna matang itu jiwang, dan jiwang itu matang. Camne yeh nak cakap.. hm, TAPI sejiwang-jiwang saye, tidak pule saye berkata-kata manis. Saye memang tak reti berkata manis apetah lagi dengan lelaki. Saya juge tidak berape nak suke kat lelaki yang terlalu suke berkate manis ni. Konon untuk memikat, tapi saye yang rase meluat. kuakuakua

Entah samada kandungan gula dalam badan saye ni rendah ataupun tidak, tapi saye memang cukup tak berkenan dengan mereka yang suke cakap manis di merata-rata tempat dan tak mengira masa. Kalau steng-steng time tu boleh la kot terime. Yela, manusie kan memang ade masenye mode jiwang datang tanpa diundang.

Saye ni jenis yang tak reti nak memberikan satu kata yang manis. Kate yang skema tu boleh la kot saye beri. Hihihi. Nak layan orang yang sweet talker ni pun saye tak reti. Rase meremang bulu roma lak bile mereka berada di sekeliling. Kire mereka ni boleh dikategorikan dalam golongan makhluk yang meremangkan di alam lain tu la kot. haha, agaknye la.

Sweettalker ni bagi saye selalu cakap manis untuk mengambil hati orang walaupun bende yang dicakap tu tak benar. Suke puji-puji nak mengembangkan hidung dan bontot orang yang dipuji. Oh jahat pule saye berfikiran negetif. Ok lah, orang yang sweettalk ni mungkin suke memuji, tapi mereka puji orang yang betul-betul patut dipuji. Macam saye ke kan. Hahahaha. Gurauan semate-mate.

Selalu orang yang puji-puji ni walaupun memang lah boleh membuatkan saye merasa sedikit suke, tetapi selalunye saye tak minat sangat ngan orang yang suke memuji ni. Terase macam plastik sesangat. Kalau kekadang tu takpe gak kan. Saye ni pule jenis yang tak suke puji orang. Hahaha. Saye jenis yang kalau rase orang tu lawa ke baik ke ensem ke saye akan cakap dalam hati je. Tapi kalau kat luar, saye akan buatbuat tak nampak je.

Tapi takdelah seumur hidup ni saye tak pernah puji orang. Pernah tapi bukanlah setiap hari. Hanye pade waktu-waktu tertentu je. Yela, bende yang kite selalu dapat, lame-lame mesti rase biase je. Same jugak dengan pujian. Kalau dah hari-hari kite puji orang bende yang same, lame-lame mesti pujian tu rase tak bermakne je. Kurang sikit rase excited, dan pujian tersebut pule lame-lame boleh menjadi racun. Perasaan menyampah lak yang datang kang.

Betul tak? Betul tak? hihi. Kurang memuji bukan bermakne selalu memperli. dan pujian yang berbentuk perlian juge merupakan satu perkara yang kurang diminati. Kalau nak puji, puji je toksah perli-perli. hahahaha. Sweettalker juge suke memanggil seseorang dengan kate-kate manis yang menggelikan ketiak orang seperti saye ni.

Kalau steng-steng time je die panggil name-name manje ni memang la boleh la saye rase gembire kejap. Rase dihargai dan lain-lain rase yang sweet-sweet tu. Tapi kalau dah selalu sangat panggil manje-manje ni pun boleh buat saye termeremangkan bulu roma. Bukan kerane suke, tapi kerane ianya adalah satu agenda yang menyeramkan. hahaha. Camne la nak ade boyfriend kalau perangai camni, kan kan? Muahahaha. :P

Haha tu lain punye hal. Bile da bergelar boyfriend mahupun girlfriend kepade seseorang hamba Allah ni, secare tak langsung mereka akan suke mensweettalk sesame sendiri. Baru terase seperti di awangan kan? Hihi. Tapi kalau saye, saye suke carik boyfriend yang tak terlalu sweet dan tak terlalu garang. Cukuplah yang sedang-sedang aje. Asal boleh buat saye rase gembira, dah la kan? :D

Hihi. Cakap pasal boyfriend. Dalam mase terdekat ni saye taktau nape saye tak pernah memikirkan perihal boyfriend. Agak aneh jugak la. Tapi takpe, jangan risau sebab saye bukanlah seorang yang anti-lelaki mahupun fobia dengan lelaki macam Elyanna dalam cite Renjis tu. Haha. Cume, tak terfikir pun nak ade boyfriend ni. Lepas sekolah kang baru fikir pasal tu. Sekarang ni cume fikir nak belajar,belajar dan berkawan je. InsyaAllah. Lagipun, kawan lagi baik kan?

Betul tak? Betul tak? Hahaha. walaupun kekadang ade kot terase sunyi ke ape ke kan tapi takpe, toksah pikir pasal tu dulu. Matlamat sekarang adelah nak belajar bersungguh-sungguh untuk SPM tahun depan. Muahahaha. Berkobar-kobar je ayat. Sepatut nye bukan belajar untuk SPM, tapi belajar sebab kite nak belajar, baru la pelajaran boleh masuk ke otak dan tersemat di jiwe.

Eceh! Itu juge merupakan ciri-ciri penjiwang yang tegar. Haha, dah la nak pergi makan sarapan. Mak dah panggil dah tu. So, sekian terima kasih la ye kepada mereka yang sudi membace coretan saye yang cincai dan boncai ini. hehehehe.

END, 8.39am

12 comments:

Syue said...

eyka,,jgn jiwang2 sangat!
nanti suami saye asyik dengan awak je :DD

Eyka Hamasuba said...

hehehehe..
ape salahnye syue.tu suami kite la bukan suami awk sorg je..
hahaha

Unknown said...

haha, penjiwang tegar lagi bagus kot dari pendiam tegar. tau je eyka jiwang dengar lagu lagu kat blog neh:P


aah, betul. mase sekolah, belajar rerajin. nanti SPM teruk nyesal tak sudah. ganbatte kudasai.

Lala said...

jom jadi madu saya nak cik eyka? skandar keynes sayang cik eyka jugee. hehe

Eyka Hamasuba said...

kak deena,
mekasih mekasih...tabik ah kak deena top student tu..hehehe

dik permaisuri,
kite kan mmg da lame jadi madu

Cob Nobbler said...

huhu..penjiwang tegar..bunyi macam serious je..huhu!

eyka ade tumblr punye blog tak?
blog paling pemalas,cume perlukan email je..

ade mase visit la blog poem2 nami..huhu!blog ni utk poem je..

http://estrellaroja.tumblr.com

Anonymous said...

sep sep;
jiwang sejati!
:D

Eyka Hamasuba said...

waaahhh..tumblr? xde la pulok..
hehehhee..
takpe la, nak mls2 pun mls kt blogspot jap.
nnti eyka cek eh tumblr tu..



kiera pn jiwang?
jiwang la best kan kan! Hehe

Tak Bernama said...

haha..i kalo org tak suka lagi i suka nak sweettalk..

Eyka Hamasuba said...

hahahaha. .:P

Cob Nobbler said...

eh eyka shah alam kat seksyen 3 ek?dulu nami keje mekdi seksyen 3..depan uitm huahua!

Eyka Hamasuba said...

tak la..eyka seksyen lain.cume slalu gak la g mekdi tu! huahuaha. mekdi tu da baru la skg..lawa!:D