Dashboard
Refresh
New Post
Sign Out
Gallery Myspace Facebook Twitter Friendster

Thursday, December 30, 2010

Maya Dan Penipuannya

Ini lah Maya.

Hai rakan-rakan! *kau rakan aku ke eyka? erk. Baiklah. Hai para hadirin! -,-" Percaya tak kalau saye cakap, dalam internet ni, semua benda kita tak boleh nak percaya? Maya (alam maya) memang suka menipu. Internet is full of lies and liars are the gamers. Is that so? Abis tu eyka ni liar lah ye? Apa yang eyka cakap semua tu lies ke? Eyka, apa ni? Tak baik menipu tau.


Tak tak. Ish korang ni, kan saye tanye tu PERCAYA TAK.. So jangan lah percaya. Haha. Bila tak percaya semua nya jadi tak betul. Bila tak betul, kita je lah yang betul. Bila kita yang betul mesti kita nak betulkan orang lain. Bila nak betulkan orang lain tak pasal-pasal kita yang jadi tak betul. Begitu eyka? Entah lah. =,="


Internet ni lah tempat untuk kita membina satu dunia untuk kita sendiri di mana orang lain tak boleh nak halang kita daripada melakukan sesuatu di dalam alam maya ni. Me-reka atau mewujudkan sesuatu yang tiada di dunia sebenar ataupun di alam realiti. (assumption je)


Tapi betul kan internet is just a fantasy? :O Created by a creative mind to rule the viewers. Manusia memang suka mengawal. Betul tak? Kalau tak suka mengawal, kenapa perlu kita mengawal mouse untuk tekan ke sesuatu link? dan kenapa kita mengawal keyboard untuk menekan sesuatu abjad? *ke situ pulak ko ye eyka. Rumit sungguh -,-

Maya dan Epal.

Oh, dan kenapa kita menaip kalau bukan untuk mengawal pemikiran orang supaya tenggelam dengan apa yang kita taip tu? It's all about controlling things. OMG OMG eyka! Kenapa rumit sangat ni? Fantasy tak fantasy, i like it very much. Internet is my life now. SO, just shut up boleh tak? Tak nak tahu pun pasal tu semua eyka, percayalah. Hehehe.


It's a fantasy. Sebenarnya apa yang anda nampak dalam internet tak semestinya sama dengan apa yang anda akan nampak di dunia sebenar. Dan apa yang anda baca juga sama. Tak semestinya betul. People can make up things so other people will believe them. Well, who cares? yang penting menarik tertarik gempakksss memang lah orang suke terpikat, itu je aiming nye sebenarnye.


Oh jap. Sebut pasal mengawal. Bukan internet je, tapi real life pun sama. Manusia memang dilahirkan untuk mengawal lah saye rase. Eh bukan. Kawal mengawal pengawalan ini memang sesuatu yang semulajadi. Kalau tak, tak hiduplah manusia ni. Sebab tak pandai mengawal kaki untuk berdiri, tangan untuk makan, mata untuk melihat dan sebagainya. Haha. Perangai yang tak baik taknak pulak kawal =,="


Apepun, makin hari makin maju teknologi makin macam-macam perangai dan trend pelik kita akan jumpa. Sekarang ni trend semua orang nak letak macam-macam teknologi dalam badan supaya kulit tak berkedut. Hmm. Mungkin orang sekarang susah nak terima diri dah tua kot. Tua kan tak market. Lagi-lagi perempuan. Ye ke.. =,="


P/S : Baca baca baca, tapi jangan terus percaya. Bahaya! :O


SEKIAN, 5.14pm. Pictures by : Phixo.

11 comments:

Anonymous said...

who am i who am i?

imma ghost.

lala*FLORIST* said...

Exactly!


do not fully believe anything that you see on the net.

KaptenCLOUD said...

nak percaya siapa kalau bukan percaya eyka?haha!lol

betul tu beb.jgn caye sgt kengkwn kt tenet ni bknnye btul sgt pun kkdg byk dusta dari kusta.eh eh

Maya said...

hey aku lah maya hey hey aku datang nak bikin kacau dengan cerita aku maya hey hey!




(cuba teka aku siapa eyka)Y_Y

syira insyirah said...

hmmmmm ade betulnye tu eyka..semua ni fantasy jee tapi macam reality dah sekarang ni..well dunia di hujung jari,everything is possible nowadays..

NAZ said...

jadi diri sendiri dan masing masing ada cara :)

Eyka Hamasuba said...

anon,
wuuu =,="



lala,
hehe tapi terpercaye jugak kekadang :P



awan,
huahua [ndai wat lawak eh pe perginye kusta lak tetibe =,=



maya,
siapeeee? maya lah kann haha maya manee?



syira,
hmm nothing impossible eh heheh :P



naz,
cara mu cara ku berbeza. eceh :P

Hanif Halim said...

maya penuh fakta dan auta ^^

Eyka Hamasuba said...

fakta boleh direka. auta mmg takyah cerita la kan. kekekeke

cimon said...

maya? maya karin?

hehehe (^v^)

p/s: kungfu panda bukan realiti oke
(^_~)hihihi

p/s/s: tidak sume betul2 tinggal dlm dunia internet kan? makanya kene pandai memilih kawan dlm internet...jgn terjerat sudah(@_@)

Eyka Hamasuba said...

cimon,
mayadam (adamaya) ngeh ngeh. a'ah. mental kene kuat muahaha tetibe :P