Dashboard
Refresh
New Post
Sign Out
Gallery Myspace Facebook Twitter Friendster

Tuesday, July 20, 2010

Siapa sebenarnya Adolf Hitler?

Mengikut sumber,

Adolf Hitler merupakan seorang perancang yang pintar, pemidato yang hebat dan seorang tokoh politik yang telah menjadi idola di Jerman antara akhir 1920-an dan 1940-an. Beliau terlibat dalam Perang Dunia I tetapi memain peranan penting dalam Perang Dunia II. Beliau terkenal sebagai orang yang berjaya menyatukan penduduk berbahasa Jerman walaupun akhirnya negara itu berpecah kepada dua bahagian iaitu Jerman Timur dan Barat. Kini beliau dilabel oleh kebanyakan orang Barat sebagai orang yang kejam, bengis dan diktator yang gila kuasa.

Secara ringkasnye, ramai orang yang menganggap Adolf Hitler ni seorang yang kejam dan berkuku besi. Bile dengar name Adolf Hitler je, mesti disinonimkan dengan seorang yang kejam. Saye? Saye sebenarnye tak tahu pun kisah kekejaman beliau, tapi yang penting Adolf Hitler ni memang famous. Dan tahu la jugak beliau disinonimkan dengan perkataan kejam. Tapi bile terdengar Adolf Hitler je, saye tak pun bayangkan kekejaman beliau, tapi membayangkan misainya yang sungguh RARE itu. Hehehe.

By the way, haritu dalam kelas ade lecturer saye ni cerita la, bile germany tengah match bola dengan spain haritu, die masuk-masuk kedai yang sedang melangsungkan match tersebut dalam tv je terus angkat tangan jerit ADOLF HITLER! Orang ramai pun pelik dan tertanye-tanye kenape? Bukan Adolf Hitler tu seorang yang kejam ke. And blablabla. Lepastu lecturer saye tu ceritalah, ape sumbangan Hitler? Kenape ramai orang Islam mempangkah Adolf Hitler ni? Sedangkan Hitler memerangi orang Yahudi. Betul tak?

So saye yang ingin mengetahui lebih lanjut tentang Adolf Hitler ni pon search la dekat internet ni mengenai Adolf Hitler. Kisah Adolf Hitler ni rupe-rupenye sangat mengejutkan! Bagi saye lah. Hehe. Ape yang mengejutkan? Rupa-rupanya kan.. jeng jeng jeng.. Kalau berminat mengetahui lebih lanjut tentang ape yang saye bace tu boleh lah ke sini ye. Hehe. Terima kasih. :)

P/S: Lepasni bolehlah tukar persepsi masing-masing. Heh Heh

SEKIAN, 1.10pm

9 comments:

Cob Nobbler said...

sila baca.

Walau apa bangsa pun,membunuh adalah salah.

Cob Nobbler said...

oh by the way eyka,eyka tau tak Hitler arahkan Luftwaffe Nazi dia serang perkampungan Islam kat El Alamein?Kat Algiers dan kat Morocco?Oh lupa,Adolf Hitler tentera dia masa kat Perancis - dia juga menyembelih orang2 Arab di Paris,Lyon dan Lille.Di Itali,BFF Hitler Benito Mussolini menyembelih umat Islam kat Libya.

Pfft,Hitler masuk Islam?Serupa macam dengar berita Steven Gerrard sign contract baru dengan Manchester United.

atok said...

slalu2 la usha blog fajridil ney, sgt byk info yg kita x taw, and die bru je kawen haha tetibe.

Ainee Cumi said...

ok, aini tengah otw baca ni!

Eyka Hamasuba said...

nami,
wow nami! igt sape la tadi yang komen. hehe. btw thanks nami for the info! eyka tak kenal pon hitler ni sebenarnye. before this orang cakap hitler kejam pon eyka tak tahu kenape. just tahu misai kontot die tu je la. hehe.tapi hitler mmg agak pemes la. so sebab tu terase macam nak cari je pasal hitler ni. search2 ini yang eyka dapat. agak terkejut sebenarnye dengan infonye, tapi takde pulak tulis die masuk islam ke ape. haha lantak la hitler ni, maleh nak ckp byk. btw thanks again nami! :)

Eyka Hamasuba said...

atok,
ahha camne tahu die baru kawen?

ainee,
ha lps tu bace nami punye post lak eh kat atas tu. hehe btw lameeenyee tak nampak!

@hoy said...

Menarik posting kali ini. Btw, sy bkn pemuja Hitler, tetapi saya ada the other side stories mengenai Hitler.

Sedangkan sejarah tanah air kita diubah, dijarah, dilesapkan oleh penjajah Portugis, Belanda, British dan Thailand...apatah lagi cerita mengenai Hitler n lain2 lagi.


Hitler tidaklah sekejam sangat spt yg digambarkan oleh pihak yang menang (Tentera Berikat).

Jika kita teliti balik pelbagai bahan bacaan yang diolah oleh penulis Barat, kita perlu juga selidiki latar belakang penulis2 tersebut. Byk yg di rekayasa seolah khayalan utopia.

Selama ini kita sentiasa dimomokkan oleh pihak menang betapa Hitler seorang pemimpin yg terlalu kejam dan sadis.

Hitler dikatakan seorang homoseks dan lain2 lagi. Sedangkan, Hitler anti prostitution.

Berbalik kepada isu WW2. kita jarang cuba mengenalpasti, memahami kenapa Hitler melancarkan gerakan Nazi untok menjajah dunia. Mesti ada sebab.

Pun demikian, sy tak pasti sama ada Hitler ini anti Islam @ tidak. Sedangkan, wujud unit Infrantri yg dianggotai oleh orang Islam di wilayah Balkan bagi mengekang Komunis.

Hitler pd asalnya x anti semitik. Bahkan, dia meminati saorang gadis Yahudi. Dia memuja gadis itu dalam diam2 pada umor remajanya.

Hitler hanya anti Yahudi setelah melihat Yahudi Zionis/Freemasons merusak sistem ekonomi, politik & sosial dunia sjak zaman berzaman.

Sebelom WW2, Jerman merupakan negara antara negara yg teramai orang Yahudi di dunia selain Poland dan lain2.

Salah satu bank Yahudi terkenal wujud di situ iaitu Rothschild Family.

Yahudi juga rusakkan semua agama di dunia termasuk Kristian.

Sewaktu WW1 1917 tamat, Jerman kalah. Tanah2 Jerman dijarah oleh bangsa2 lain. Dibahagi sikit sorang, macam ayam Nandos kerat 4 :p

Sewaktu Hitler pulang ke tanah airnya pasca perang,...Hitler lapar. Lalu dia dtg ke sebuah kedai hanya meminta sekeping roti shj. Sebaliknya, tuan kedai Yahudi itu meludahnya.

Since then, tekad & azammnya mulai membara. Untok membunoh semua orang Yahudi di dunia. Jika kita melihat dari konteks kemanusiaan.., Hitler digambarkan melakukan jenayah terancang.

Pun begitu, kita perlu menoleh hadith2 sahih betapa di akhir zaman kelak semua orang Yahudi tetap akan dibunoh. Mereka akan dibunuh oleh orang Islam di bawah Panji Hitam (tentera Imam Mahdi & Nabi Isa).

Dan adakah kita jua mengganggap itu merupakan satu jenayah kemanusiaan sedangkan sesuatu yang berlaku ada pelbagai sebab di sebaliknya.

Bbalik mengenai Hitler..

Ada 1 je benda kurang bijak yg Hitler buat. Hitler pinjam dana bank yahudi Rothschild untok financed militari Jerman. Rothschild juga financed tentera Berikat (Russia, British, US etc).

Sejak tercetus US Revolution, French Revolution, Revolusi Turki menjadi negara sekular dan lain2 konflik di dunia...kebanyakannya di financed oleh Rothschild Family, sebuah intitusi bank yahudi terhebat di dunia.

Bank ini kepunyaan orang Yahudi di mana, mereka financed both sides yang berperang.

Mereka merupakan pemain utama di belakang tabir konflik yg blaku di dunia.

Rothschild juga dikatakan one of the 13 families yg kontrol dunia sejak 300 tahun lepas hingga kini.

Jika berminat, bolehlah membaca kisah konspirasi Freemason/Illuminati yang dijayakan oleh Yahudi Zionist.

Sekian,

Mohamad Azhaari Shah Sulaiman said...

Hitler ni anak kesayangan Vatican. Sumbangan nya memang disanjungi para Hidden Hand. Tanpa Hitler, masakan negara Israel boleh ditubuhkan? Ya.. Memang bukan dia yang menubuhkan Israel.. Tapi sumbangan nya itu lah menyumbang kepada penubuhan Israel..

P/S : orang yahudi memang kaji al Quran, tak minum arak. Jadi tak hairan lah..

P/S : orang yang buat thesis PhD ni bukan kesah pun pasal kebenaran. Thesisnya hanya untuk mendapatkan title PhD.

wallahualam..

Eyka Hamasuba said...

syahir,
wow! terima kasih kongsi info! :D

azhaari,
wallahualam :)