Dashboard
Refresh
New Post
Sign Out
Gallery Myspace Facebook Twitter Friendster

Saturday, June 19, 2010

Kronologi dan Mitologi-kah

Si pemalas yang menjadi watak utama.

Ok, sekarang dah minggu ke-4. Update satu pun tarak. Takde perkembangan langsung lah eyka ni. Shame shame. Awak ni amat membosankan lah eyka, tahu ke tidak? Tahu. Dulu kemain aktif lagi ye update blog. Tak sah kalau tak penuh blog dengan bebelan bebelan harian. Tapi sekarang, nauzubillah.. payahnye kemain lagi eh nak update. Asal eh eh eh eh? Asarehey. Entah lah. Mungkin sebab faktor umur yang meningkat kot. Haha. Mungkin. Who knows kan kan! :P

Sekarang ni rase macam nak tukar layout je. Macam bosan dah dengan layout ni tapi sukee i loike it this way tapi tapi tapi, tapi.. tapi sayangg, hanyalah impian bulan tak bisa tumbuh di taman dan bilaaa mennnnntaari datangg erk(!) Hapuskan hapuskan! Shuh shuh. Eyka ni dari dulu sampai sekarang tak reti nak plan your blog and blog your plan. Main tibai je kan seperti pepatah ape ade kite redahh je. Terjahh! Haha

Ehem. Please be serious eyka. You're not an 8 minus 1 years old kid anymore. You're hampir an 8 plus ten years old teenager already howkeh! Haiyaa. Okeh okeh, serius ni. Ehem. Kalau sesiape tak tahu dan berminat untuk mengambil tahu, mari saya berkongsi tahu serba serbi sedikit akar umbi mengenai saye semenjak saye meninggalkan diri daripade dunie blogging ini. As far as i can recall and remember, cartanya dan ceritanya, apabila disingkatkan adalah berbentuk begini:

23rd May sehingga seminggu selepas itu.

Ketika berorentasi.

Daftar diri dekat UITM SHAH ALAM. Under jurusan asasi undang-undang UITM. Kod program? P1006. Petempatan dan habitat baru? Kolej Mawar. Di mana? Seksyen 7 lebih dekat kalau ikut pintu belakang Uitm. Kalau pintu utama uitm, seksyen 2. Perlukan peta? Hamboi banyak cantek. Google sendiri okeh. Haha. Ok, sepanjang minggu ni ade orentasi je memanjang dan melintang. Ape yang telah kami lakukan sepanjang orentasi? Macam-macam yang tak berape nak penting untuk diceritakan. Dipendekkan cerita, minggu ni sibuk dengan urusan pendaftaran. Daftar kolej, daftar jurusan dan daftar segala pendaftaran.

Dalam minggu ni juge saye berkenalan dengan orang-orang baru daripade planet yang same yang selame ini tidak pernah lagi kami bersua muka, mahupun berkelipan mata bersama. Ketika ini lah, saye berkenalan dengan kawan baru yang merupakan kawan sebilik sehingga tamat semester pertama. Alhamdulillah, kawan sebilik saye agak manis manis orangnye dan juge baik baik belaka sebelum kenal mahupun setelah berkenalan (ceh ceh). Seorang berasal dari Ampang, dan lagi dua orang daripada Melaka. Termasuk saye, ade 4 orang kesemuanya. Ho ho ho.

Seminggu selepas minggu pendaftaran.

Mula mengenali manusia yang berlainan jantina. Kerana ketika ini, kelas sudahpun selamat diumumkan. Di mana? Di papan kenyataan. Di mana? Di cempaka 3. Di mana? Berdekatan dengan fakulti undang-undang. Di mana? Di hadapan kolej kenanga. Di mana? DI yang berjauhan dengan Kolej Mawar. Di mana saya dan rakan-rakan seperjuangan harus menempuh onak dan duri yang berbukit berbukau untuk sampai ke kelas dalam keadaan panas terik hujan mendung sehingga ketiak pun menangis sama, bak kata Nabel Aziz. Pheww! Jauh tak jauh tak? Jauh, bukan? Haha :P

Antara barang berharga.

Tapi tak kisah sangat, sebab kalau berhasrat untuk menjimatkan perpeluhan, kami boleh ke kelas dengan menaiki bus rapid 603. Bagaimana jika terlepas bus? Jangan risau kerana, pakcik kenari sentiase ade untuk come to the rescue! Tambang same je seorang seringgit. Agak mahal bagi manusia yang tidak ada pendapatan tetap lagi seperti kami ni ha. Sehari ade dalam 3,4 kelas. Kalau malas nak jalan kaki, byebye lah dalam RM8 henget sehari~ Tambah 2ringgit je dah boleh beli topup untuk mesej orang yang tersayang ♥, which is mak abah dan adik-beradik. Hihi. I ni homesick kalau nak tahu. tskk tskk..

Kalau nak tunggu bus UITM entah sampai bile ntah agaknye. Seperti menanti bulan jatuh ke riba dan menanti Johnny Depp datang menerpa. Selame ni, saye penah naik sekali je seumur hidup bus Uitm. Tu pun nasib-nasib je pakcik uitm berhenti kat depan tu dan berwillingly untuk menghantar pelajar-pelajar undang-undang yang manja tidak mahu berjalan seperti saya, ke cempaka melalui jalan yang agak berliku-liku kemain lagi. "Macam naik roller coster", ujar salah seorang pelajar di universiti terbabit. Haha

Ok, dalam minggu ni la saye dapat jadual kelas, lantik class representative iaitu ketua kelas, deputy of class representative (cehceh, deputy.. haha) dan juge bendahari kelas. Time ni jugak ade agenda kenal mengenali antara satu same lain tapi pade peringkal awal minggu ni hanye berkenalan dengan perempuan sahaje kerana masih malu malu miau untuk berinteraksi dengan orang yang berlainan jantina. Sehinggalah minggu berikutnya.

My classmate, The Nana Mu Nate'. haha :P

Minggu berikutnya sehingga minggu ini.

Saya mula membiasakan diri yang sebenarnye sudah biase sedari awal lagi kerana faktor kolej dekat beberape jengkal je dari habitat asal dengan kehidupan sebagai seorang siswi. Tempat makan sangat dekat dengan kolej saye iaitu di hadapan kolej saye tu je memudahkan saye untuk mengisi perut ketika sedang kelaparan. Oleh itu, faktor makanan memang tidak pernah menjadi masalah terhadap saye, kerana jika terasa lapar ketika sedang bosan berada di dalam bilik, saya boleh terus on the spot berjalan menuju ke tempat makan yang diberi nama Dataran Cendekia ataupun D.C Washington.

Time time minggu ni lah hubungan berlainan jantina mula terjalin. Dah boleh cakap-cakap dengan classmate yang berlainan jantina. Assignment? So far, tak sebanyak kelas-kelas lain sebab, panjang ceritanya.. Haha. Ape yang penting, kerjasama saye harap saye boleh bawak subjek-subjek tersebut yang meliputi 6 subjek satu semester. HoHo. Tamatlah kronologi yang tak berape nak ringkas ni. Sekadar exercise untuk tangan bagi yang menaip dan mata bagi yang membaca. Haha.

TAMAT KRONOLOGI. Titik noktah tidak bertindih.

Akhir kata, Spain tak lopek, kot! heh :P

P/S: Anything else, just text me on my phone. Cehceh, poyos.:P

SEKIAN, 2.40pm

17 comments:

Ieeko. said...

Ehh lama tak dengar khabar Eyka! :D


Rinduuuuuuuuuuu ~ ~ ♥

Eyka Hamasuba said...

tu la, rinduuuuuuuuuu jugak <3

sihat? :D

ahmadzamri said...

puan peguam, bila puan peguam rasa2nya nak aktif semula berblog wahai puan peguam?? haha

Eyka Hamasuba said...

entah le tuan aeroplane. rase macam nak terkubur dah blog aku ni haha

@hoy said...

Tahniah Eyka! Akhirnya kembali menulis karya baru :p

Epik kehidupan awal di kampus yg menarik. Terutama ulasan ttg jalan2 bukit bukau dari hostel ke kelas :D

oshinz said...

ha.. akhirnye munculpun. ingatkan da lupe blog. hihi.. study elok-elok tau dik. jangan main-main! nanti kena rotan. hehe.

Eyka Hamasuba said...

syahir,
muahaha memang pon berliku liku jalan nye macam ular kene palu. dah tu pakcik driver drive bas kalau boleh nak bawak selaju yang boleh. mane tak ngeri nyahh haha

Eyka Hamasuba said...

oshinz,
hehe baik kak! takkan main main punye, doakan eyka ye. insyaAllah~ heehee

~myraie~ said...

All the best ya eyka! Miss your entries. Lama rasanya you tak update blog kan? ♥

Eyka Hamasuba said...

oh, ha'ah. agak lame la jugak heheheheh thankss kak myra :)

@hoy said...

Eyka,

Haha! Driver bas Rapid KL (UiTM) tu semua bawak bas macam orang giler. Dah lama dah camni.

Barangkali nak tunjok mereka ni driver terhebat terutama dekat..siswi2 hahaha!

@hoy said...

Eyka,

Haha! Driver bas Rapid KL (UiTM) tu semua bawak bas macam orang giler. Dah lama dah camni.

Barangkali nak tunjok mereka ni driver terhebat terutama dekat..siswi2 hahaha!

Eyka Hamasuba said...

syahir,
hahaha ye ke? tu laa. laju gile bawak.. maybe dorang dah bosan kot kene pusing tempat same je ulang-ulang. so nak bawak laju laju. haha :P

@hoy said...

Eyka,

barangkali. Haha! Kira ble asyik lalu tmpat2 samer, amik lap sudut2 sukar tu dh teror la. Pasni bikin drift plak. Kah!kah!kah!

Eyka Hamasuba said...

haa tahu takpe! haha :P

amlnafrhn said...

eh eh kira awak classmate mmbe sy la eh?
farhana sofea

Eyka Hamasuba said...

ohh tak tak. member awak roomate kepade kawan sye! hehe saye kenal kawan awak tu :D